Reklama jest dźwiękową lub wizualną formą komunikacji marketingowej wykorzystującą otwarcie sponsorowaną, nieosobową wiadomość do promocji lub sprzedaży produktu, usługi lub pomysłu. 465 Sponsorami reklamy są często firmy chcące promować swoje produkty lub usługi. Reklama różni się od public relations tym, że reklamodawca zazwyczaj płaci i ma kontrolę nad przekazem.

Różni się on od osobistej sprzedaży tym, że wiadomość jest nieosobowa, tzn. nie jest skierowana do konkretnej osoby: 661,672 Reklama jest przekazywana za pośrednictwem różnych środków masowego przekazu, w tym mediów tradycyjnych, takich jak gazety, czasopisma, telewizja, radio, reklama zewnętrzna lub direct mail; oraz nowych mediów, takich jak wyniki wyszukiwania, blogi, media społecznościowe, strony internetowe lub wiadomości tekstowe. Faktyczna prezentacja wiadomości na nośniku jest określana jako reklama lub „reklama” w skrócie. Malowanie natryskowe Białystok

Sposoby montażu reklam

Reklamy komercyjne często dążą do generowania zwiększonej konsumpcji swoich produktów lub usług poprzez „branding”, który kojarzy nazwę produktu lub wizerunek z pewnymi cechami w świadomości konsumentów. Z drugiej strony, reklamy, które mają na celu wywołanie natychmiastowej sprzedaży są znane jako reklamy bezpośredniej odpowiedzi. Do podmiotów niekomercyjnych, które reklamują więcej niż produkty lub usługi konsumenckie należą partie polityczne, grupy interesów, organizacje religijne i agencje rządowe. Organizacje nienastawione na zysk mogą korzystać z wolnych sposobów perswazji, takich jak np. ogłaszanie usług publicznych. Reklama może być również wykorzystywana w celu zapewnienia pracowników lub udziałowców, że przedsiębiorstwo jest rentowne lub skuteczne.

Prace antykorozyjne Białystok

Nowoczesna reklama powstała dzięki technikom wprowadzonym do reklamy wyrobów tytoniowych w latach 20. ubiegłego wieku, przede wszystkim dzięki kampaniom Edwarda Bernaysa, uznawanego za twórcę nowoczesnej reklamy „Madison Avenue”. Ogólnoświatowe wydatki na reklamę w 2015 r. wyniosły szacunkowo 529,43 mld USD. Prognozowana dystrybucja reklam na rok 2017 wyniosła 40,4% w telewizji, 33,3% w telewizji, 9% w gazetach, 6,9% w czasopismach, 5,8% na zewnątrz i 4,3% w radiu.6] Międzynarodowo, największymi grupami reklamowymi („wielkimi czterema”) są Interpublic, Omnicom, Publicis i WPP.

Koszt montażu reklamy

Egipcjanie wykorzystywali papirusy do tworzenia wiadomości handlowych i plakatów ściennych.[9] W ruinach Pompei i starożytnej Arabii znajdują się przekazy handlowe i kampanie polityczne. Zagubione i znalezione reklamy na papirusie był powszechny w starożytnej Grecji i starożytnym Rzymie. Malarstwo ścienne lub rockowe do reklamy komercyjnej jest kolejnym przejawem starożytnej formy reklamowej, która jest obecna do dziś w wielu częściach Azji, Afryki i Ameryki Południowej. Tradycja malarstwa ściennego wywodzi się z indyjskich malarstwa rockowego, które sięga 4000 lat przed naszą erą.

W starożytnych Chinach, najwcześniej znana reklama była ustna, jak zapisano w Classic of Poetry (od 11 do 7 wieku p.ne) flety bambusowe grał sprzedawać słodycze. Reklama zazwyczaj przybiera formę tablic kaligraficznych oraz papierów atramentowych. Miedziana płyta drukarska pochodząca z czasów dynastii Song, używana do drukowania plakatów w postaci kwadratowego arkusza papieru z króliczym logo z „Sklepem z igłą Jinan Liu’s Fine Needle” oraz „Kupujemy wysokiej jakości pręty stalowe i wytwarzamy wysokiej jakości igły, aby w krótkim czasie być gotowym do użytku domowego”, napisana powyżej i poniżej jest uważana za najwcześniejszy na świecie zidentyfikowany drukowany nośnik reklamowy.