Ze względu na mniejszą pojemność cieplną i gęstość powietrza niż chłodziwa w przypadku płynów chłodzących, należy przepompować przez rdzeń chłodnicy dość duże objętościowe natężenie przepływu (w stosunku do przepływu płynu chłodzącego) w celu przechwycenia ciepła z chłodziwa. Grzejniki CO kondensacyjne mają często jeden lub więcej wentylatorów, które przepuszczają powietrze przez grzejnik.

Aby zmniejszyć zużycie energii przez wentylator w pojazdach, chłodnice często znajdują się za kratką z przodu pojazdu. Powietrze rampowe może dostarczyć część lub całość niezbędnego przepływu powietrza chłodzącego, gdy temperatura czynnika chłodniczego pozostanie poniżej temperatury maksymalnej przewidzianej w instalacji i wentylator pozostanie wyłączony. Inne produkty: kotły, grzejniki dla Płocka, Warszawy, Piaseczna: https://kotlygrzejniki.pl/abc-techniki-grzewczej/produkty/

kotły na pelet z Piaseczna to nie kominek

Elektronika kotłów na pellet z Piaseczna

W miarę jak urządzenia elektroniczne stają się coraz mniejsze, problem odprowadzania ciepła odpadowego staje się coraz trudniejszy.
Małe grzejniki znane jako radiatory służą do przekazywania ciepła z elementów elektronicznych do strumienia powietrza chłodzącego. Ciepło nie zużywa wody, lecz odprowadza ciepło z źródła (wysokowydajne radiatory mają miedź do lepszego przewodzenia). Ciepło jest przenoszone do powietrza poprzez przewodzenie i konwekcję; stosunkowo niewielki udział ciepła jest przenoszony przez promieniowanie dzięki niskiej temperaturze urządzeń półprzewodnikowych w porównaniu z ich otoczeniem.

Grzejniki drabinkowe znajdują się jako podzespoły niektórych statków kosmicznych. Grzejniki te działają poprzez wypromieniowywanie energii cieplnej w postaci światła (zazwyczaj podczerwieni z uwagi na temperatury, w jakich statek kosmiczny próbuje pracować) ponieważ w próżni przestrzeni ani konwekcja, ani przewodnictwo nie mogą przenosić ciepła. Na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej są one wyraźnie widoczne jako duże białe panele mocowane do kratownicy głównej. Można je znaleźć zarówno na jednostkach załogowych, jak i bezzałogowych.

Transfer ciepła jest dziedziną inżynierii termicznej, która dotyczy wytwarzania, wykorzystywania, przetwarzania i wymiany energii cieplnej (ciepła) pomiędzy systemami fizycznymi. Transfer ciepła jest klasyfikowany na różne mechanizmy, takie jak przewodzenie ciepła, konwekcja termiczna, promieniowanie cieplne oraz transfer energii poprzez zmiany fazowe. Inżynierowie rozważają również przeniesienie masy różnych gatunków chemicznych, zimnych lub gorących, w celu uzyskania transferu ciepła. Mechanizmy te mają wprawdzie różne cechy charakterystyczne, ale często występują jednocześnie w tym samym systemie.

Przewodnictwo cieplne, zwane również dyfuzją, to bezpośrednia mikroskopijna wymiana energii kinetycznej cząstek przez granicę pomiędzy dwoma układami. Kiedy obiekt znajduje się w innej temperaturze niż inne ciało lub jego otoczenie, przepływa ciepło tak, że ciało i otoczenie osiąga taką samą temperaturę, w której znajdują się w równowadze termicznej. Taki spontaniczny transfer ciepła zawsze następuje z rejonu o wysokiej temperaturze do innego rejonu o niższej temperaturze, jak opisuje drugie prawo termodynamiki.